« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Inicijativa Lead for EcoJustice, koju vodi Mreža centara za politiku obrazovanja, upravo je započela. Osam škola i organizacija iz Hrvatske, Mađarske, Srbije i Slovenije pridružilo se naporima u rješavanju gorućih ekoloških izazova i nepovezanosti između ljudi i prirode. Inicijativa Lead for EcoJustice ima za cilj riješiti ovo pitanje zagovaranjem održivijeg i ekološki pravednijeg pristupa obrazovanju.
U središtu ove inicijative je poziv na promjenu perspektive. Potiče integraciju humanističkih i ekoloških vrijednosti u obrazovanje, izazivajući tradicionalne obrazovne prakse da uključe načela održivosti i socijalne pravde.
Jedan od ključnih ciljeva inicijative Lead for EcoJustice je transformacija školske kulture. Ova transformacija moćan je način za poboljšanje obrazovnih rezultata i promicanje eko-pravde. Započinje njegovanjem zajedničke vizije, vrijednosti i uvjerenja koja usmjeravaju djelovanje učenika, nastavnika i cijele školske zajednice.
Školski voditelji igraju ključnu ulogu u provedbi inicijativa eko-pravde i održivosti. Njihovo vodstvo ključno je za uključivanje učenika i osoblja, osiguravajući da se školska zajednica uskladi s vrijednostima eko-pravde. Postojeći programi stručnog usavršavanja često su usredotočeni na administrativno upravljanje, s nedovoljnom pažnjom usmjerenom na kompetencije povezane s preoblikovanjem školske kulture. Inicijativa potiče sveobuhvatniji pristup, uključujući distribuirano vodstvo koje uključuje školske timove.
Kako bi se olakšalo ovo putovanje, potrebni su programi stručnog usavršavanja koji su posebno usmjereni na školsku kulturu, održivost, društvenu pravdu i eko-pravdu za školske timove. Inicijativa će razviti takav program stručnog usavršavanja i implementirati ga s voditeljskim timovima iz dvadeset škola, opremajući timove voditelja alatima i znanjem potrebnim za vođenje svojih škola prema održivijoj i ekološki pravednijoj budućnosti.
Partneri:
Hrvatska
Forum za slobodu u obrazovanju
OŠ Janka Leskovara, Pregrada
Mađarska
Europski istraživački institut, Mađarska
Feszek Waldrof Iskola
Srbija
Centar za obrazovnu politiku
OŠ Kralj Petar Prvi, Beograd
Slovenija
Institut za edukacijska istraživanja
OŠ Brinje Grosuplje
Članak:
Edufocus: Reconstructing Sustainability and Inclusion in Environmental Education; Burcu Meltem Arık
https://edupolicy.net/download/5496/?tmstv=1731259380
Poveznice za susrete:
https://www.facebook.com/profile/100064600722793/search/?q=eco%20justice